Monday 11 November 2013

Membaiki Laptop HP Touchsmart TX2


Membaiki Laptop HP Touchsmart TX2

Kali ini kami ingin bercerita mengenai sebuah laptop yang boleh dikatakan jarang orang ramai memilikinya iaitu HP Touchsmart TX2.

So, apakah problem-nya di sini? Cuba anda perhatikan baik-baik dalam gambar di atas terdapat stiker AMD di sebelah stiker windows. Ini bermakna Processor yang digunakan adalah AMD yang amat mudah berlakunya kerosakan motherboard.

Yang dikatakan rosak motherboard ni apa? Sebenarnya tak perlu lah sampai nak kena tukar motherboard yang mahal tu sehingga menelan kos RM600-800, di sini kami cuma tukar grafik chipset-nya yang telah terbakar, rosak dan menyebabkan apabila laptop ini telah ON tetapi tiada display terpapar di skrin.

Harus diingat, untuk mengelakkan masalah ini berlaku kembali setelah diperbaiki anda hendaklah cuci kipas ini sekurang-kurangnya 3-6 bulan sekali. Bagi haba mengalir dengan baik.


Jika anda merasakan artikel ini bagus dan boleh dikongsi dengan rakan anda, berkongsilah melalui facebook, e mel atau twitter Percayalah jika anda memberi satu kebaikan kepada orang lain 10 kebaikan akan kembali kepada anda.

No comments:

Post a Comment