Wednesday 27 November 2013

Repair Apple Macbook


macbook

Siapa yang tidak kenal dengan Apple Macbook.. Laptop ini merupakan antara laptop yang terbaik di dunia.. Menurut sejarahnya, Macbook ini mula diperkenalkan pada tahun 1970 an. Secara umumnya, komputer jenama Apple ini adalah sebuah komputer peribadi, workstation, server yang dibina dan dijual sendiri oleh syarikat Apple Inc. dan ianya menggunakan sistem operasi sendiri iaitu Mac OS dan bukannya Windows (seperti laptop-laptop yang lain).

Antara perkara yang menarik perhatian terhadap laptop ini adalah mengenai reka bentuknya yang sangat berbeza dengan laptop jenama lain.. Dan ada sesetengah laptop lain juga turut mngikut atau meniru rekabentuk dan juga material yang di gunakan oleh laptop Macbook ini.. Apa yang seronoknya Macbook ini, ianya mampun melakukan segala jenis kerja-kerja berat seperti graphics atau video dengan tanpa sebarang masalah. Material yang digunakan pada body laptop ini membuatkan laptop ini menjadi tahan panas. Pada setiap keluaran terbarunya, pasti akan ada perubahan dari segi bentuk dan designnya.. Dan apa yang  lebih menarik mengenai Apple Macbook ini adalah dari segi sistem yang dijalankan...

mac book

Untuk pengetahuan anda, sistem operasi yang digunakan oleh Apple Macbook ini adalah tidak sama seperti apa yang sistem operasi Windows gunakan. Dimana jika berlakunya serangan virus, ianya tidaklah se-kronik macam Windows... Ibarat kata, kalau tak pakai anti virus pun tak ape.. Selain itu Apple Macbook ini juga tahan lama.. Kebanyakan pengguna yang menggunakan laptop ini adalah mereka yang mementingkan kualiti. 

Namun, terdapat juga beberapa kekurangan yang dimiliki oleh Apple Macbook ini seperti contoh, ianya terlalu mahal. Selain itu, hardware yang terdapat dalam laptop ini seperti Hardisk, RAM dan sebagainya tidak boleh dibuka atau upgrade sesuka hati. Kalau nak pun terpaksa pergi ke kedai rasmi Apple... Dan anda boleh tahu sendiri harga yang dikenakan oleh Apple amat tinggi dan tidak boleh di runding lagi.. 

mac

Namun, kami di Ok Computer Solution tidak terlepas pandang mengenai Macbook ini..Selain dari kedai rasmi Apple, kami juga sangat pakar mengenai masalah Apple Macbook ini.. Kalau anda rajin, cuba anda pusing satu Kuala Lumpur ini, siapa yang berani untuk repair laptop Macbook ini. Jika adapun, pasti mereka akan mengenakan cas yang lebih tinggi. Kami di sini sentiasa menerima laptop Apple Macbook ini dengan pelbagai jenis masalah kerosakan.. Syukur buat masa ini, kesemua laptop Macbook yang dihantar kepada kami telahpun di baik pulih dengan jayanya... Dari hasil kerja kami itu, tuan empunya laptop Macbook tersebut amat berpuas hati dengan nya.

macbook

macbook pro

mac pro

macbook air

mac book pro

Jadi jika anda mempunyai masalah berkaitan dengan Macbook, jangan segan-segan untuk datang ke Ok Computer Solution yang sudah terbukti kepakarannya dalam menyelesaikan masalah Apple Macbook ini... Kami akan memberikan perkhidmatan untuk kepuasan anda secara maksima!! Jangan sia-siakan wang ringgit anda dengan hanya kerosakan yang kecil. Jadilah pengguna yang bijak.. Anda mampu menilainya..

air macbook

air macbook



artikel ini adalah untuk mereka yang mencari tentang repair macbook, repair macbook pro, repair apple macbook, apple, macbook, mac, apple macbook pro, apple macbook, ok computer solution

Jika anda merasakan artikel ini bagus dan boleh dikongsi dengan rakan anda, berkongsilah melalui facebook, e mel atau twitter Percayalah jika anda memberi satu kebaikan kepada orang lain 10 kebaikan akan kembali kepada anda. 

No comments:

Post a Comment