Wednesday 27 November 2013

Repair Laptop NEC Versa S5501


Sebelum bercerita tentang masalah laptop ini, saya ingin mengucapkan selamat berpuasa kepada umat islam dan selamat berbuka puasa apabila sampai masanya. Ok sambung cerita. Laptop NEC ini jarang juga kita dengar beritanya di ok computer solution kerana tiada kisahnya dikeluarkan sebagai Job of The Day.

Laptop ini mempunya masalah dengan display, laptop ini perlu di buka tutup skrinnya untuk membetulkan display yang kadang-kadang ada dan kadang-kadang tiada. Apabila tuanya membawa laptop ini ke kedai, kami menyangka bahawa ia adalah masalah inverter. Bila laptop ini dibawa ke workshop kami, chipset displaynya sudah rosak dan tidak boleh digunakan lagi.

Setelah selesai ditukarkan chipset, memang ternyata lagi bersuluh bahawa inverternya tidak bermasalah tetapi chipsetnya yang sudah rosak. Jadi kami sudah dapat menyelesaikan satu masalah berkaitan laptop NEC.


Artikel ini adalah untuk mereka yang mencari tentang repair nec versa s5501, motherboards, laptop motherboards, motherboards laptop, nec versa, nec laptop, nec notebook

Jika anda merasakan artikel ini bagus dan boleh dikongsi dengan rakan anda, berkongsilah melalui facebook, e mel atau twitter Percayalah jika anda memberi satu kebaikan kepada orang lain 10 kebaikan akan kembali kepada anda. 

No comments:

Post a Comment