Wednesday 27 November 2013

Repair Motherboard Laptop Dell Inspiron 1420





Dell Inc. ialah sebuah syarikat perkakasan komputer Amerika Syarikat yang mengeluarkan komputer peribadi, pelayan, peranti storan data, pembantu digital peribadi (PDA), peranti perisian dan yang sewaktu dengannya. Ianya merupakan antara keluaran yang paling berpengaruh di Amerika Syarikat.


Laptop model Dell Inspiron 1420 ini merupakan antara yang paling banyak juga kami terima. Kebanyakannya mempunyai masalah motherboard yang mana gejalanya seperti tak boleh nak on, boleh on tapi no display, auto restart dan auto shutdown.

Apakah jalan penyelesaiannya?

Kami akan memberikan penyelesaian utama untuk masalah ini iaitu menukar chipset grafik. Chipset grafik adalah otak yang mengawal paparan yang keluar ke skrin laptop anda.Chipset grafik ini terletak pada motherboard.


Kami mempunyai kepakaran dalam menukar chipset grafik ini menggunakan mesin berteknologi tinggi yang diimport dari luar negara. Anda juga dinasihatkan agar jangan mudah tertipu dengan harga murah dipasaran yang menawarkan proses penukaran chipset seperti contoh, heat gun, reball, reheat dan resolder...

Mengikut pengalaman kami, memang betul dengan cara-cara seperti di atas boleh membantu menyelesaikan masalah ini, namun ianya tidak bertahan lama dan kami sendiri pun pernah menggunakan kaedah-kaedah berkenaan, namun seperti apa yang kami harapkan tidak kesampaian..Ramai customer yang datang semula ke kedai kerana masalah sama berulang..



Dengan kaedah menukar chipset yang kami tawarkan, anda akan mendapat beberapa faedah seperti jaminan 3 bulan (sama seperti menukar motherboard baru), tahan lama dan harga juga amat berpatutan. Anda senang, kami pun senang...

Jadi, jika anda mempunyai masalah seperti di atas, jangan segan-segan untuk berjumpa dengan kami, Ok Computer Solution!! Kami sangat pakar dalam menangani masalah ini!!






artikel ini adalah untuk mereka yang mencari tentang repair motherboard, repair laptop dell, dell inspiron, dell inspiron 1420, repair laptop dell, graphic chipset, repair dell, dell laptops, inspiron, ok computer solution


Jika anda merasakan artikel ini bagus dan boleh dikongsi dengan rakan anda, berkongsilah melalui facebook, e mel atau twitter Percayalah jika anda memberi satu kebaikan kepada orang lain 10 kebaikan akan kembali kepada anda. 

No comments:

Post a Comment