Tuesday 18 February 2014

[Jangan Jadi Pengguna Laptop Yang Kejam]

Adakah anda kejam dengan laptop anda?


it services

Adakah anda KEJAM dengan laptop anda?? Mari kita selidik kebenarannya..

Penjagaan laptop harus di ambil penekanan kepada pengguna yang tegar... Tahu mengguna tetapi tidak tahu untuk menjaganya. Laptop yang telah banyak berjasa pada anda, sedikitpun anda tidak ambil peduli tentang penjagaannya. Apabila sudah rosak barulah menggelabah nak service.. Anda memang pengguna yang KEJAM!!!



Apa masalah yang akan dihadapi apabila anda tidak menjaga laptop anda.

Pasti anda merasa pelik kenapa secara tiba-tiba laptop anda menjadi panas. Kipas kipas anda mengeluarkan angin yang panas. Laptop anda kerap kali mati atau restart secara sendiri. kadang-kadang baru on terus terpadam kat logo Windows. Jadi inilah masalah yang dihadapi oleh pengguna yang diketogorikan sebagai pengguna yang KEJAM!!


Mengapa ianya terjadi.

about laptop




about the laptop



Perkara sebegini adalah berpunca daripada chipset pada motherboard tidak mampu lagi untuk berfungsi seperti biasa. Kerana ia tidak dapat untuk mengawal haba yang dihasilkannya. Ini kerana ruangan udara pada kipas laptop telah tertutup oleh habuk ataupun material yang menghalang daripada udara masuk dan keluar. Jadi apa bila sudah sampai satu tahap yang menyebabkan chipset sudah tidak boleh lagi digunakan kerana telah terbakar dari dalamnya.

is laptop

laptop laptop laptop

it repair

it support

lap top

what laptop



Bagaimana untuk mengelakkan laptop anda rosak.

Menjaga laptop ini tidaklah sukar seperti anda fikirkan. Cukuplah anda service ia sekurang-kurangnya 6 bulan sekali. Bagi yang mahir untuk melakukannya sendiri mungkin tidak perlu mengeluarkan modal. Tetapi jika anda tidak pandai untuk mengendalinya, jangan memandai-mandai. Anda akan boleh menjadi pengguna yang lebih KEJAM!!. Mudah sahaja, hantar kepada yang pakar. Ia amat berbaloi pada kosnya. Daripada anda perlu mengeluarkan wang ringgit yang lebih besar apabila ia sudah rosak... Jadi fikirkan kebaikan lebih dari keburukan. Bak kata punjangga menyesal dahulu pendapat, sesal kemudian tiada guna lagi.. Elakkan diri dari menjadi pengguna yang KEJAM!!!. Kami di OK Computer Solution amat prihatin kepada anda...



which laptop




artikel ini adalah untuk mereka yang mencari tentang repair chipset, service laptop, service motherboard, repair motherboard, service notebook, notebook computer service, ok computer solution

Jika anda merasakan artikel ini bagus dan boleh dikongsi dengan rakan anda, berkongsilah melalui facebook, e mel atau twitter Percayalah jika anda memberi satu kebaikan kepada orang lain 10 kebaikan akan kembali kepada anda.

2 comments:

  1. Assalamualaikum.
    Ada masalah dengan laptop saya. Dia cepat panas & suddenly dia shutdown sendiri. Masalah lain, bila saya mainkan muzik & video, bunyi dia jadi tersekat-sekat, kadang dah macam bunyi robot. Apa patut saya buat? saya takut motherboard problem la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalm.. selagi masih boleh on masih boleh diselamatkan insyaAllah.. tapi kene cuci cepat2

      Delete