Sunday 10 August 2014

[ FILE SELAMAT WALAUPUN HARDISK TOTAL LOST ]

[ FILE SELAMAT WALAUPUN HARDISK TOTAL LOST ]

Ramai yang susah hati memikirkan cara bagaimana nk selamatkan file atau document penting daripada hilang, corrupt dan x terlepas pula yg sering marah2 kedai komputer supaya cepat baiki laptop mereka kerana hendak buat kerja2 yg ada dalam laptop .

masalah ini mnyebabkan ramai antara kita menggunakan External HDD, tapi apa pula nasib jika External pula yg rosak atau hilang.. PENING KEPALA jugakan

xtak mengapa.. kerana skrang kita sudah ada DROPBOX..jom kita tgk skit.. apa itu DROPBOX..

APA ITU DROPBOX ?

"One place for all your stuff, wherever you are."

Dropbox adalah rumah untuk semua Gambar, dokumen, video, dan fail anda. Apa-apa sahaja yang anda tambah ke Dropbox secara automatik akan muncul pada semua komputer anda, telefon dan juga laman web Dropbox - jadi anda boleh mengakses file2 anda dari mana-mana sahaja.
Dropbox juga menjadikan kita super mudah untuk berkongsi dengan orang lain, sama ada anda seorang pelajar atau profesional, ibu bapa atau datuk atau nenek. Walaupun anda tidak sengaja menumpahkan air yang pada laptop anda, tidak takut! anda mengetahui bahawa file2 anda selamat dalam Dropbox dan tidak akan hilang.

DI MANA-MANA SAHAJA

Dropbox bekerja keras untuk memastikan bahawa semua file2 anda adalah sama di mana sahaja anda berada. Mulakan dari document komputer di sekolah atau bekerja, membuat suntingan dari telefon anda dalam perjalanan pulang, kemudian menambah sentuhan kemasan dari tablet di ruang tamu anda. 
Dengan aplikasi yang boleh didapati untuk semua komputer, telefon dan tablet anda, anda boleh memainkan video, memuat naik foto secara automatik, atau dokumen dibuka dari mana-mana sahaja.

PERKONGSIAN MUDAH

Dropbox menjadikan perkongsian lebih mudah. Jemput rakan anda, keluarga, dan rakan sepasukan kepada mana-mana folder dalam Dropbox anda, dan ia akan menjadi seolah2  anda menyimpan file terus ke komputer mereka. 
Anda boleh menghantar  pautan/ link  file2 tertentu fail tertentu, foto, dan folder dalam Dropbox anda kepada orang2 tertentu. Ini menjadikan Dropbox sempurna untuk kerja2 anda dan rakan2 , berkongsi gambar dengan rakan-rakan parti, atau merakam album band's anda.

SENTIASA SELAMAT

Walaupun komputer anda mempunyai masalah semasa anda pergi berenang atau membasuh baju, file2 anda sentiasa selamat dalam Dropbox dan boleh dipulihkan di sekelip mata. Dropbox adalah seperti sebuah mesin masa yang membolehkan anda kembali kepada file asal setelah melakukan kesilapan terdelete file2 dan juga fail undelete anda secara tidak sengaja 
TOLONG BANTU KAWAN-KAWAN YANG ADA MASALAH INI DENGAN 'SHARE'





No comments:

Post a Comment