Thursday 2 November 2017

LAPTOP TERBAIK UNTUK DESIGNER | OKCS

5 LAPTOP YANG TERBAIK UNTUK DESIGNER.

Setiap pekerjaan memerlukan laptop mereka sendiri. Cuma adakah mereka tahu setiap laptop yang mereka gunakan itu sesuai atau tak untuk pekerjaan mereka?

Setiap syarikat mempunyai logo, design dan signboard tersendiri. Jadi mereka memerlukan seorang designeryang creative untuk melakukan design yang  mereka kehendaki.

Jadi sebagai seorang designer yang mementingkan kekemasan dan kualiti dalam membuat design perlu ada sebuah laptop yang tidak mudah rosak atau space storage yang besar. Terutama kepada pelajar yang baru ingin menceburi dalam bidang design dan memerlukan laptop yang bersesuaian.

Top 5 Laptop yang mungkin bersesuai dengan pekerjaan sebagai seorang designer dan mengikut citarasa yang kita cari.

5. Asus Transformer Book T200TA


Kebanyakkan designer suka laptop yang mempunyai touchscreen kerana mudah untuk membuat pergerakkan yang mengikut kehendak sesetengah designer.

Asus Transformer Book bukan sahaja mempunyai Quad-Core 64 bit processor tetapi menpunyai 4GB RAM yang konsistan dan SSD.

Mempunyai saiz 12 inch yang boleh menggunakan screen dan keyboard secara berasingan  kerana memilikitouchscreen yang boleh digunakan dimana sahaja.

Dengan glossy IPS touchscreen, tidak akan mempunyai apa-apa effect pada graphic design walaupun membuat beberapa kali pusingan pada screen.

Yang paling menarik untuk Asus Transformer Book T200TA untuk designer adalah bateri yang tahan lebih lama. Dalam jangka 10.4 jam bateri akan bertahan walaupun penggunakan sistem yang berat dan susah untuk mati secara sendiri jika tiada bateri.


4. Asus ROG G752VL




Dari segi screen, graphic, storage adan kelajuan (speed), laptop untuk designer perlulah ringan dan mudah untuk dibawa kemana sahaja untuk sesi perbincangan mahupun event yang akan dijalankan.

Asus ROG G752VL mempunyai beberapa ciri-ciri dan kelebihan yang tiada pada laptop lain.

Generasi ke-6 yang mempunyai i7 processor, 1TB HDD dan 16GB DDR4 RAM, designer pasti akan berasa teruja ketika menggunakan nya dan dapat buat design dengan begitu lancar.

Asus ROG dikenali sebagai laptop yang sesuai untuk gaming juga kerana mempunyai NVIDIA GeForce GTX graphic kerana menjadi pilihan yang sangat baik bagi perisian intensif graphic.

Dengan cover design menggunakan Armor Titanium and Plasma Copper menjadi tarikan kerana keunikan Asus ROG G752VL.

3. Lenovo Z70



Lagi satu jenama keluaran Lenovo yang sangat menarik pilihan hati yang memberikan ruang storage yang besar, kelajuan/speed and graphic.

Harga yang ditawarkan bagi laptop Lenovo lebih rendah berbanding yang laptop jenama besar yang lain.

Screen yang mempunyai " Anti-glare " dimana boleh melihat design walaupun dibawah pencahayaan matahari yang terik.

Mempunyai 8/16GB RAM, dan ada genersi ke-5 i7 processor yang membolehkan Lenovo Z70 menjadi pilihandesigner.

Selain itu, Lenovo Z70 membolehkan kita menyambungkan screen laptop pada paparan HDMI, dimana boleh menunjukkan design kepada pelanggan dengan papran yang lebih besar tanpa sebarang masalah.

2. Apple Macbook Pro



Tidak semua semua orang membuat pilihan windows sebagai OS, mungkin lebih terjerus kepada peminat brand Apple dan iOS sejak dari awal penggunaan.

Klik Sini Ada Masalah Pada iMac??

Setelah menggunakan iOS dekat iPhone atau Mac, jadi mungkin ini juga salah satu sebab kenapa mereka tidak berminat untuk menggunakan Windows. Jadi Apple Macbook Pro adalah pilihan yang terbaik itu pengguna setia Apple.

Dengan penggunaan i7 processor dan 16GB, memberikan pengalaman yang sangat luar biasa ketika menggunakan semua software design yang ada.

Tambahan pula, AMD Radeon Pro Graphics dan mempunyai high-resolution screen yang bermaksud boleh melihat design dengan begitu jelas. 

Produk Apple begitu lancar, dan jarang pengguna memberikan tindak balas yang negetif.

Mempunyai 512 GB flash storage, cuma mempunyai kelemahan pada kos.

Apple mencipta jenama dan produk yang begitu mahal anggaran kos nya.

1. Acer Aspire V17 Nitro




Acer telah mengeluarkan antara jenama laptop yang terbaik dan laptop Acer boleh digunakan untuk  semua jenis tujuan. Sangat sesuai untuk designer yang mencari jenama yang berkualiti.

Fakta yang perlu designer tahu i7 processor dan 2GB GPU adalah laptop yang terbaik untuk designer.

Laptop ini memiliki kelajuan yang sangat tinggi dan 2TB Hard Disk Drive dimana boleh menyimpan beribu dokumen design tanpa perlu risaukan tentang keluasan storage.

Aspire V17 Nitro juga mempunyai 16GB RAM dimana membuat pilihan yang bijak, bukan hanya untuk designersahaja tetapi untuk tujuan lain.

Aspire V17 Nitro juga menjadi pilihan untuk kaki gamers. Ini kerana ianya mempunyai NVIDIA GeForce GTX 860M 2 GB graphic card.

Bagaimana ingin berurusan dengan kami?

Bagi yang berada di kawasan Taiping Perak

OK COMPUTER SOLUTION TAIPING


Gerai no 20(atas), Terminal Bas Ekspres Kamunting, 

Jalan Stesyen, 34600 Kamunting, Taiping Perak.


1 minit dari KFC Kamunting 

3 minit dari Masjid Kamunting 

5 minit dari Aeon Taiping 

10 minit dari Exit Tol Taiping Utara


HOTLINE 

0125445431


WHATSAPP: 

https://tinyurl.com/OKComputerSolutionTaiping


waktu operasi setiap hari kecuali JUMAAT, bermula jam 9:00pg higga 6:30ptg


No comments:

Post a Comment