Thursday 2 November 2017

REPAIR APPLE IMAC : IMAC TIDAK BOLEH DIHIDUPKAN (CANNOT ON) DISEBABKAN OLEH POWER SUPPLY UNIT TERBAKAR



Apple iMac pelanggan OKCS Petaling Jaya bermasalah tidak boleh dihidupkan. Beliau sangat stress kerana iMac tersebut penting untuk beliau menyiapkan hal-hal pejabatnya.
Ciri-ciri tidak boleh dihidupkan : 
  1. Tiada sebarang respon apabila power button ditekan.
  2. Kipas tidak berpusing.
  3. Tiada sebarang bunyi.
  4. Tiada paparan pada skrin.
  5. Tiada aktiviti bagi HDD dan DVD-Drive.

Selepas proses diagnosis dilakukan, OKCS Petaling Jaya mendapati terdapat kesan terbakar pada Power Supply Unit (PSU), dan itu adalah penyebab masalah tidak boleh dihidupkan berlaku. iMac tersebut tidak akan dapat dihidupkan selagi PSU tersebut tidak diganti.

Kami hanya mengambil masa 1-3 hari sahaja untuk menukar Power Supply Unit tersebut. Namun begitu, tempoh penukaran boleh terganggu jika ketiadaan stok. Lebih baik hubungi mana - mana cawangan kami yang terdekat dengan kawasan anda untuk mendapatkan pengesahan tempoh masa penukaran serta kos yang perlu dikeluarkan.

Alhamdulillah, iMac beliau telah berjaya dihidupkan dan berfungsi dengan lebih baik. Tiada lagi stress kerana selepas ini kerja-kerja beliau boleh disambung seperti biasa semula. 


Bagaimana hendak menghubungi kami?
Anda boleh menghubungi kami melalui:
  • OK COMPUTER SOLUTION TAIPING
  • Gerai no 20(atas), Terminal Bas Ekspres Kamunting, Jalan Stesyen, 34600 Kamunting, Taiping Perak.
  • 1 minit dari KFC Kamunting 
  • 3 minit dari Masjid Kamunting 
  • 5 minit dari Aeon Taiping 
  • 10 minit dari Exit Tol Taiping Utara
  • HOTLINE
  •  0125445431
  • WHATSAPP: 
  • https://tinyurl.com/OKComputerSolutionTaiping
  • waktu operasi setiap hari kecuali JUMAAT, bermula jam 9:00pg higga 6:30ptg

No comments:

Post a Comment