Thursday 2 November 2017

REPAIR APPLE MACBOOK : MACBOOK SLOW KERANA KAPASITI RAM MACBOOK ANDA RENDAH



OK Computer Solution Petaling Jaya dikunjungi oleh seorang pelanggan. Pelanggan tersebut menghadapi masalah pada MacBook miliknya. Macbook beliau sangatlah perlahan ketika beliau melakukan kerja rekaan 3D walaupun beliau sudah menggunakan Masalah ini membuatkan beliau berasa sangat kecewa kerana kerjanya tidak dapat disiapkan pada masa yang ditetapkan. 

Casing dibuka bagi melakukan checking terlebih dahulu.
Setelah pakar MacBook kami melakukan diagnosis pada MacBook miliknya, pakar Macbook kami mendapati MacBook pelanggan tersebut sangat perlahan kerana kapasiti Random Access Memory (RAM) pada MacBook tersebut tidak mencukupi bagi kerja-kerja rekaan 3D dilakukan. MacBook itu juga perlu diservis bagi memastikan haba dalam MacBook itu stabil semasa digunakan nanti. Ingat, servis perlu dilakukan sekurang-kurangnya 6 bulan sekali. Jika tidak diservis, nasib anda akan sama seperti pelanggan kami yang lain dimana MacBook mereka mengalami kerosakan pada motherboard, processor dan lain-lain komponen berpunca dari overheat. Jika kerosakan seperti itu berlaku, kos baikpulih bagi kerosakan besar tersebut adalah sangat tinggi. Sanggupkah anda keluarkan belanja yang banyak? Sedangkan anda boleh berjimat dengan melakukan penyelenggaran pencegahan (preventive maintenance) / servis yang juga terdapat dalam perkhidmatan kami.

RAM lama dari kedua-dua slot dikeluarkan dari motherboard.
Pelanggan tersebut mengambil keputusan untuk proceed naiktaraf RAM MacBook miliknya serta servis yang disediakan oleh kami. Kos untuk naiktaraf RAM boleh dirujuk dimana-mana cawangan OK Computer Solution. Ianya dapat disiapkan dalam tempoh 2-3 hari bergantung kepada stok.

Pemasangan RAM baru slot 1.
Pemasangan RAM baru slot 2.
Akhirnya, pelanggan kami sangat gembira kerana selepas ini beliau boleh melakukan kerja rekaan 3D tanpa masalah slow lagi. Kini, prestasi MacBook miliknya sangatlah pantas berbanding sebelum ini. Tiada lagi masalah ketika melakukan kerja rekaan 3D tersebut.



BAGAIMANA UNTUK MENGHUBUNGI KAMI?

Bagi yang berada di kawasan Taiping Perak

OK COMPUTER SOLUTION TAIPING

Gerai no 20(atas), Terminal Bas Ekspres Kamunting, 
Jalan Stesyen, 34600 Kamunting, Taiping Perak.

1 minit dari KFC Kamunting 
3 minit dari Masjid Kamunting 
5 minit dari Aeon Taiping 
10 minit dari Exit Tol Taiping Utara

HOTLINE 
0125445431

WHATSAPP: 
https://tinyurl.com/OKComputerSolutionTaiping

waktu operasi setiap hari kecuali JUMAAT, bermula jam 9:00pg higga 6:30ptg
Penulis,

No comments:

Post a Comment