Saturday, 4 November 2017

APPLE IMAC : MEMAPARKAN TANDA SOAL (QUESTION MARK) PADA SKRIN




Apple iMac dihantar ke OKCS  oleh seorang pelanggan yang bekerja sebagai Graphic Designer. Antara butir-butir masalahnya, selepas komputer dihidupkan, skrin hanya memaparkan tanda soal (question mark) seperti ini "?". Pelanggan kami sangat gelabah kerana data-data penting pelanggannya disimpan dalam komputer tersebut.

Question Mark dipaparkan pada skrin.
Pihak OKCS menjalankan pemeriksaan menyeluruh terhadap iMac tersebut. Technician kami memberi cadangan supaya Hard Disk nya ditukar. Walaupun masih boleh digunakan, masalah ini akan berulang kembali jika dibiarkan begitu sahaja. 

iMac dibuka untuk tujuan baikpulih.

Technician kami menukarkan Hard Disk Drive iMac tersebut kepada Solid State Drive. 
"Rujuk (Perbezaan Hard Disk Drive (HDD) vs Solid State Drive (SSD)". Kosnya adalah sekitar RM400. Boleh disiapkan dalam tempoh 1-3 hari sahaja.

Pemasangan semula iMac

Pelanggan kami sangatlah seronok kerana beliau dapat kembali data-data pelanggannya. Technician kami memindahkan semua data-data nya ke dalam SSD baru tersebut. Kini, iMac kepunyaannya berfungsi semula dengan performance yang lebih mantap.

iMac diuji oleh technician.

BAGAIMANA UNTUK MENGHUBUNGI KAMI?


Bagi yang berada di kawasan Taiping Perak
OK COMPUTER SOLUTION TAIPING

Gerai no 20(atas), Terminal Bas Ekspres Kamunting, 
Jalan Stesyen, 34600 Kamunting, Taiping Perak.

1 minit dari KFC Kamunting 
3 minit dari Masjid Kamunting 
5 minit dari Aeon Taiping 
10 minit dari Exit Tol Taiping Utara

HOTLINE 
0125445431

WHATSAPP: 
https://tinyurl.com/OKComputerSolutionTaiping

waktu operasi setiap hari kecuali JUMAAT, bermula jam 9:00pg higga 6:30ptg

Penulis,

No comments:

Post a Comment