Saturday 4 November 2017

REPAIR PC DESKTOP : CD / DVD TAK DETECT KERANA DVD PLAYER ROSAK



Kami menerima masalah pelanggan dimana komputernya tidak dapat membaca CD atau DVD yang dimasukkan kedalam komputer. Beliau sangat tertekan kerana kerja-kerja dipejabatnya banyak menggunakan CD / DVD sebagai media storan (storage media).
Tiada fail ditunjukkan walaupun CD dah dimasukkan kedalam komputer.
Setelah diperiksa oleh technician kami, didapati DVD player berkenaan sudah tidak berfungsi dengan baik. Antara punca DVD player tersebut rosak berkemungkinan disebabkan oleh hayatnya yang telah lama digunakan atau cara penggunaanya yang agak kasar. Kereta pun kalau dibiarkan lama tak diservis, besar kemungkinan akan rosak. Jika DVD player dibiarkan tidak berfungsi, agak sukar bagi beliau nak buat kerja-kerja pejabat. Makin stress dari hari ke hari.
DVD Player lama yang telah rosak.
Pelanggan pun bersetuju untuk menukar DVD player komputernya kepada yang baru. Tempoh tukar tak ambil masa yang lama pun. Kami boleh siapkan dalam tempoh 1-3 hari bergantung kepada stok barang gantian (spare part) yang kami ada.. Kosnya pula serendah RM100 sahaja bergantung atas spesifikasi, jenis atau jenama yang diperlukan.
DVD Player baru yang akan digunakan.
Sekarang, beliau sangat lega kerana kerja-kerja pejabatnya tidak akan terganggu lagi oleh masalah seperti ini. Komputernya juga dah boleh detect CD / DVD yang dimasukkan serta lebih cekap berbanding dahulu. Beliau sangat berpuas hati dengan servis yang telah kami berikan.


Bagaimana anda boleh menghubungi kami?
Bagi yang berada di kawasan Taiping Perak
OK COMPUTER SOLUTION TAIPING

Gerai no 20(atas), Terminal Bas Ekspres Kamunting, 
Jalan Stesyen, 34600 Kamunting, Taiping Perak.

1 minit dari KFC Kamunting 
3 minit dari Masjid Kamunting 
5 minit dari Aeon Taiping 
10 minit dari Exit Tol Taiping Utara

HOTLINE 
0125445431

WHATSAPP: 
https://tinyurl.com/OKComputerSolutionTaiping

waktu operasi setiap hari kecuali JUMAAT, bermula jam 9:00pg higga 6:30ptg
Penulis,

No comments:

Post a Comment