Thursday 2 November 2017

REPAIR PC DESKTOP : KOMPUTER TIDAK BOLEH DIHIDUPKAN KERANA POWER BUTTON ROSAK


Pelanggan kami di OKCS mengadu masalah komputernya tidak dapat dihidupkan. Beliau sangat tertekan kerana komputer tersebut ingin dijual tidak lama lagi kepada rakan sepejabatnya. 


Setelah diperiksa oleh technician kami, komputer tersebut didapati tidak menunjukkan apa-apa respon. Tiada paparan pada skrin, tiada bunyi beep serta kipas tidak berpusing. Power Supply Unit juga diperiksa dan ia berada dalam keadaan baik. Setelah semuanya diperiksa, kami dapati masalahnya adalah berpunca dari power button. Jika tidak dibaiki, komputer tersebut tidak mungkin dapat dihidupkan.

Apa yang technician kami buat untuk membantu pelanggan tersebut ialah dengan menukar power button yang lama kepada yang baru. Kosnya boleh dirujuk dikedai kami manakala tempoh untuk menukarnya hanya mengambil masa 1-3 hari bergantung kepada stok yang ada. 

Pelanggan kami sangatlah gembira kerana selepas ini beliau boleh menjualkan komputernya kepada rakan sepejabatnya. Beliau juga berpuas hati dengan servis OKCS yang mesra pelanggan, jujur serta berkualiti dan semestinya harga patut. Kini komputernya boleh dihidupkan seperti biasa. Bagus sungguh beliau kerana memastikan komputernya berada dalam kondisi yang sangat baik sebelum dijual. Sifat seperti beliau yang perlu dicontohi oleh penjual-penjual barangan terpakai yang lain.

BAGAIMANA UNTUK MENGHUBUNGI KAMI?

Bagi yang berada di kawasan Tiping Perak
OK COMPUTER SOLUTION TAIPING

Gerai no 20(atas), Terminal Bas Ekspres Kamunting, 
Jalan Stesyen, 34600 Kamunting, Taiping Perak.

1 minit dari KFC Kamunting 
3 minit dari Masjid Kamunting 
5 minit dari Aeon Taiping 
10 minit dari Exit Tol Taiping Utara

HOTLINE 
0125445431

WHATSAPP: 
https://tinyurl.com/OKComputerSolutionTaiping

waktu operasi setiap hari kecuali JUMAAT, bermula jam 9:00pg higga 6:30ptg


Penulis,

No comments:

Post a Comment