Thursday 2 November 2017

EPAIR PC DESKTOP : KOMPUTER MENGELUARKAN BUNYI BISING BERPUNCA DARI KIPAS PATAH


Salah seorang dari pelanggan kami mengadu masalah komputernya mengeluarkan bunyi yang sangat bising. Ianya berlaku duahari sebelum beliau ke OKCS Damansara Perdana. Bunyi bising yang dihasilkan sangat mengganggu beliau untuk fokus melakukan kerja. Beliau bekerja sebagai penulis novel bebas berhampiran Damansara Perdana. Kerja beliau sudah tentu memerlukan situasi yang tenang dan damai.



Bila kami check pc desktop beliau, kami dapati kipas pada casing yang berfungsi mengeluarkan haba dari dalam pc dekstop ke luar telahpun patah. Jarang juga situasi ini berlaku. Antara puncanya perkara ini berlaku mungkin disebabkan sesuatu benda seperti pen, pensil, mungkin juga binatang seperti cicak atau lain-lain masuk kedalam kipas berkenaan. Jika kipas ini dicabut semata-mata untuk menghilangkan bunyi bising, dalam jangka masa panjang akan mengakibatkan kerosakan lain-lain hardware. Apabila kipas tiada, haba didalam komputer tidak dapat dikeluarkan. Bahaya betul jika dibiarkan.


Sebagai penyelesaian, kipas pc desktop tersebut akan ditukar kepada yang baru. Kosnya boleh dirujuk dimana-mana cawangan OK Computer Solution manakala tempoh penukarannya mengambil masa 1-3 hari bergantung kepada stok yang kami ada.


Setelah dibaiki, pelanggan kami sangat lega kerana beliau tidak akan terganggu lagi oleh bunyi bising ketika beliau menulis novel. Kini, komputernya lebih senyap dan lebih sejuk berbanding sebelumnya. Beliau turut memuji servis kami yang pantas, berkualiti & harga patut.


BAGAIMANA UNTUK MENGHUBUNGI KAMI?


OK COMPUTER SOLUTION TAIPING

Gerai no 20(atas), Terminal Bas Ekspres Kamunting, 
Jalan Stesyen, 34600 Kamunting, Taiping Perak.

1 minit dari KFC Kamunting 
3 minit dari Masjid Kamunting 
5 minit dari Aeon Taiping 
10 minit dari Exit Tol Taiping Utara

HOTLINE 
0125445431

WHATSAPP: 
https://tinyurl.com/OKComputerSolutionTaiping

waktu operasi setiap hari kecuali JUMAAT, bermula jam 9:00pg higga 6:30ptg
Penulis,

No comments:

Post a Comment